Artırılmış Gerçeklik

Artırılmış gerçeklik fiziki dünya ile bilgisayar ortamında hazırlanmış en az 3 boyutlu görsel verilerle desteklenmiş dünyanın simülasyon verileri ile birleştirilmesi sonucunda oluşturulan dünya olarak isimlendirilir.

Başlangıçta oyunlarda kullanılarak başlanan bu macera günümüzde her alanda kullanılan önüne geçilemez bir teknoloji haline gelmiştir. Eğitim, pazarlama, sağlık, eğlence ve daha pek çok sektörde kullanılma imkanına sahip bu teknoloji gelecekte hayatımızın vazgeçilmezi haline gelecektir. Artırılmış gerçeklik uygulamaları üzerine halihazırda pek çok çalışma mevcuttur. Şimdilerde gözlük yada mobil cihazlar yardımıyla yararlanılan artırılmış gerçeklik uygulamaları gelecekte göz bebeklerimize sabitlenmiş vaziyette kullanıma sunulacaktır.

Pek çok firma şimdiden pazarlama sektörü adına bir mihenk taşı olarak nitelendirilen bu uygulamalara adımını atmıştır. IKEA ve L’oreal Paris tarafından son günlerde popüler bir uygulama olarak kullanılan artırılmış gerçeklik uygulamaları gelecekte kullanılan en yaygın pazarlama stratejisi olacak gibi duruyor. Yakın gelecekte yolda yürürken billboard reklamlarının tarihe karıştığını yollarda, havada her yerde reklam simülasyonlarını gördüğümüzü fark edeceğiz. Özellikle inşaat ve emlak sektöründe oldukça işimize yarayacak olan bu teknoloji ile birlikte ev ararken yalnızca bir binaya bakmamız yeterli olacaktır. Baktığımız binada hangi evler kiralık ya da satılık gibi bilgilere yalnızca bir bakışımız ile ulaşabileceğiz. Eğitim sektöründe ise proje bazlı ödevlerde sıkça kullanılacak olan bu teknoloji özellikle mimarlık ve mühendislik okuyan öğrenciler için işine yarayacak gibi gözüküyor.

Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile yeni bir çağın başlangıcına şahit olduğumuz şu günlerde bu teknolojiyi pek çok alanda yararımıza kullanacağımız takdirde daha verimli işe imza atabiliriz.